Fonzien pelit Kokonhallilla lauantaina

24.10.2014

PSS IV Fonzie pelaa jälleen V-divaria Kokonhallilla lauantaina 25.10. klo. 10.00 Erä II - PSS IV ja klo 12.00 PSS IV - AC Haki Rollers. Otteluihin on vapaa pääsy.

PSS IV Fonziella on edessä kauden toinen turnaus, joka pelataan kotikentällä Porvoossa. Kotikenttäetu lienee minimaalinen, sillä pelit pelataan Kokonhallin parkettilattialla. Nostalginen parkettilattia luo varmasti enemmän mahdollisuuksia yllätyksille, mutta pallokontrolli ja pitkät pallonhallintajaksot lienevät haasteellisia. Näin pelinkäännöt ja etenkin niiden puolustaminen tulee olemaan avainasemassa Kokonhallin nopealla pelialustalla. Taisteluasennekin merkitsee paljon, sillä pallojen pomppiessa, pallo pomppii usein sille, joka sitä haluaa enemmän.

Tilastoja

Kauden ensimmäisen turnauksen jälkeen on vaikea vielä hahmottaa kokonaisuutta. Ennen PSS IV:n peliä pelaa HC Löyly porvoolaista Punishersia vastaan. Ottelussa on mielenkiintoista seurata lunastaako HC Löyly ennakkosuosikin asemansa, vai onko Punishers vahvistunut niin paljon että heille voidaan alkaa sovittaa kauden yllättäjän viittaa.

Fonzien mielenkiinto kohdistuu kuitenkin tuntia myöhemmin alkavaan otteluun. Erä II:n joukkue lienee hyvä mittari PSS IV:lle. Erä II oli viime kaudella lohkonsa kolmonen jääden niukasti nousukarsinnoista, ja kausi on alkanut tappioitta, sarjataulukossa he ovat pisteen PSS IV:a perässä.

Päivän toisessa pelissä klo 12.00 vastaan tulee AC HaKi Rollers, jonka odotetaan olevan alemman keskikastin joukkue, kuten myös viimevuonna, jolloin sijoittuvat lohkon kahdeksansiksi.

Ottelutulokset ja sarjataulukot nähtävissä tästä

Valmennuksen kommentit

Joukkueen pääanalyytikko ja valmentaja Markku Nylén, ennakoi tulevia otteluita suraavasti:

"Vastustajat ovat pelitavaltaan erilaisia, tosin mitä enemmän saamme omaa pelitapaa toteutettua, niin sitä enemmän vastustajat ovat helisemässä."

"Ero tulee otteluissa olemaan pelin aktivoinnin korkeudessa puolustusryhmityksestä ja pallon hallinnassa.
Irtopalloissa ei voi jäädä paikoilleen, kun parketilla pelataan, mutta se sopii hyvin koska liikettä riittää kolmella viisikolla pelattaessa."

"Unihiekat kun jätetään lämmittelyssä sekä saadaan pohkeet lämpimiksi jo aamusta niin luvassa kaksi hyvää matsia!" päättää Maké alustuksensa.

Peluutus

Makén kanssa valmennuksesta ja peluutuksesta vastaava Mikael Karmanheimo alustaa pelisuunnitelmaa ytimekkäästi:

"Fonziella on käytännössä liikkeellä täysi miehitys. Junnuja pyritään säästelemään heidän oman ikäluokan sunnuntaisia koitoksia varten."

"Lauantaina päästään ensimmäistä kertaa kokeilemaan täysiä viisikoita, joten on mielenkiintoista nähdä miten kaikilla kentällisillä peli lähtee liikkeelle. Treeneissä on näkynyt kentällisten välisiä isoja ”flowtilaeroja”, mutta toivon todell,a että kaikki ketjut pääsevät vauhtiin, ettei tarvitse lähteä muokkaamaan tai tiivistelemään liikaa. Lisäksi uskon että yksilöillä alkaa vähitellen muodostua ajatus yhteisestä pelitavasta. Jos tämä alkaa onnistua viisikkotasolla, on odotettavissa hyvät pelit" toteaa Mika.

Saunailta

Joukkue hakee voittojen lisäksi hyvää fiilistä Kokonhallista. Peleissä ollaan liikkeellä isolla ringillä ja toivottavasti kaikki saisivat kunnon hien otsaan, sillä toisen pelin jälkeen odottaa Kokonhallilla lämmin sauna!

Saunan jälkeen palautellaan hetken verran omatoimisesti; osa mennee katsomaan miesten edarin peliä Auroralle, perheelliset taasen käyvät välillä täyttämässä perheeniskän velvollisuuksia. Ilta jatkuu lopulta ruokailun merkeissä tutussa ja turvallisessa Porvoon Amarillossa. Tuttuun tapaan saunaillan virallinen osuus päättyy ruokailuun, jonka jälkeen julistamme kaikenkattavan mediapimennon ja kaikki mahdolliset tapahtumat kiistämme jo etukäteen!