M1: Viikonlopun saldoa

20.10.2014

Viikonloppuun mahtui sekä Mynämäki että Imatra

Perjantaina Edustus matkasi Mynämäelle, jossa erinomaisissa olosuhteissa Divarin ottelu käytiin kotijoukkue SBS Wirmoa vastaan. Ottelun loppulukemat olivat tylysti kotijoukkueelle 10-3 (4-1,2-1,4-1).

Edustus ei oikein päässyt missään vaiheessa otteluun mukaan ja nälkäisellä kotijoukkueella oli hirvittävä halu ottaa kauden avauspisteet kotiyleisönsä kannustamana. Ensimmäinen erä antoi jo hieman osviittaa tulevasta, sillä terävillä hyökkäyksillä tullut Wirmo takoi neljä maalia meidän yhtä vastaan ja vaikka toinen erä oli maaleiltaan tasaisempi eli 2-1, niin siitä huolimatta aloite ja liike oli koko ajan kotijoukkueella selvästi parempi. Kolmannen erän viimeisellä kympillä Wirmon onnistui tehdä neljä maalia Edustuksen yhtä vastaan, joka muutti lukemat hieman turhankin rumiksi.

Kaiken kaikkiaan kaikista kokemuksista on otettava opiksi ja tähän pätee varmaan turhankin hyvin kulunut slogan eli 95% otteluun valmistautuminen tarkoittaa 50% tehoja. Divarissa jokainen joukkue voi voittaa kenet tahansa ja siihen ei tarvita edes sitä kuuluisaa höhlää päivää, niin tasainen ja hieno tämä sarja on. Porvoolaisten haasteena on ollut viisikkopelaaminen pelitavan mukaisesti ja nimenomaan sen harjoittelu harjoituksissa, kun niin moni pelaaja on armeijan harmaissa. Tähän kiinnitetään nopeasti huomiota ja laitetaan asiat kuntoon, sillä Edustuksella on edessään viiden kotipelin putki, jossa haluamme näyttää parastamme Auroran pyhätössä.

Sunnuntaina matkattiin Imatralle Suomen Cupin otteluun Imatran Voimaa vastaan. Ottelu pelattiin Imatran Urheilutalolla, jossa onkin erinomaiset olosuhteet nykyään, kun siellä on iso kenttä Taraflex alustalla.

Perjantain sarjapeli, Lauantainen A-Nuorten SM-peli sekä armeija olivat verottaneet joukkueen koon pieneksi, sillä matkaan lähti lopulta 12+2 pelaajan iskuryhmä. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut joukkueen peliin, sillä II-divisioonan joukkue kaatui lopulta, saappaat jalassa, lukemin 4-8 (3-2,0-3,1-3).

Ottelun alku oli jälleen kerran kohtuullisen vaikea, kun kotijoukkue takoi taululle kolme maalia ensimmäiseen kymmeneen minuuttiin. Tämä ei kuitenkaan jäädyttänyt porvoolaisten peliä, sillä seuraavat viisi maalia tulivat heidän toimestaan ja johtoa ei enää luovutettu. Vaikka peli pelattiin ainoastaan kahdella kentällisellä, niin liikettä ja tsemppiä riitti hyvin. Erikoismaininta toiselle kentälliselle, joka ei päästänyt ainoatakaan takaiskua ja ilme säilyi erinomaisena koko pelin ajan. Kotijoukkue rakensi hyviä ja teräviä vastaiskuja, mutta useimmiten ne onnistuttiin ohjaamaan laitoihin ja päätyyn. Pallollisessa pelissä porvoolaisten onnistui hyödyntämään tila ja aika, joita oli kieltämättä enemmän kuin sarjapeleissä ja viemään peli nimiinsä. Pisteiden valossa onnistujia oli erityisesti Gustav Erlandsson 3+0, Miki Rauha 1+2, Petteri Alavuotunki 1+1 sekä Tatu Valkonen 0+2.

Kuten aiemmin mainittiin, niin Edustuksella on edessään viiden kotiottelun putki, joten kaikki Auroralle kannustamaan omat voittoihin ja luomaan hallille erinomainen tunnelma kaikkiin tapahtumiin !

TERVETULOA !