Avausturnauksen tunnelmia

06.10.2014

PSS IV Fonzie aloitti kautensa V-divisioonassa viikonloppuna. Ottelutilastot löydät täältä.

Penkkivalmentajan roolissa turnauksessa esiintynyt Maké kommentoi tapahtumia seuraavasti:

”Ensimmäisessä ottelussa Boxilla oli valitettavasti vain 6 pelaajaa, joten he asettuivat tiiviiseen puolustusryhmitykseen, kuten ennakolta saattoi arvata.”

”Peli alkoi ja eteni kuten olimme treenailleet; saimme aikaa pallon kanssa ja käytimme sen hyväksemme. Pallo liikkui viiden miehen voimin ja 1-0 maali saatiin noin 3 minuutin kohdalla. Harmi kyllä seuraavaa sitten odoteltiin 10 minuuttia lisää. Toki vastustaja puolusti viisikkona hyvin ja heidän maalivahtinsa sai tehdä urakalla hommia.”

”Toisen erän viidennen minuutin kohdalla peli oli käytännössä ohi, taululla olivat lukemat 4-1. Omilla kolmella ketjullamme olimme pelanneet vastustajan ulos pelistä. Lisäksi tuolloin vastustajilta loppui tyystin viisikon liike ja me aloitimme pallosateen vastustajan maalille, ja kassitimme vielä kahdeksan kertaa. Lopputuloksena kaksi pistettä kotiin."

Toinen ottelu AskU II:a vastaan kirvoitti Makélta seuraavat mietteet:

”AskU:kaan ei valitettavasti ollut liikkeellä täydellä rosterilla, mutta he olivat kuitenkin pykälää vahvempia joukkueena sekä taitotasoltaan.”

”Peli lähti käyntiin tasaisemmissa merkeissä kuin ensimäinen. Töiden tekemisessä jatkettiin sitä, mihin oltiin jääty ensimmäisessä pelissä. Lopulta viimein toisen erän puolivälissä saimme koko pelin hallinnan itsellemme myös silloin, kun pallo oli vastustajalla. Tämä ajoi vastustajan heittelemään tavoitteettomia roikkupalloja ylös.”

”Kolmas erä oli meiltä maltillista pelaamista, eikä vastustajalle ei annettu mitään mahdollisuuksia tulla enää peliin mukaan. Otteluna näkisin, että tämä oli meiltä jopa pykälää parempi, vaikka lopputulos 5-2 ei suoranaisesti siihen viittaisikaan. Kaksi pistettä kotiin jälleen.”

”Yhteenvetona voidaan todeta, että kausi aloitettiin todella hyvin. Molemmissa otteluissa saatiin paljon hyviä onnistumisia kaikille, eikä puolustustamme oikeastaan vielä edes koeteltu. Kun vastaamme asettuu seuraavassa turnauksessa koviksi tiedetyt Erä II ja AC Haki Rollers voimme näyttää senkin olevan kunnossa!”

Joukkueen kapteenisto, Eddie ja Pete, kuvailivat otteluita seuraavasti:

”Peli kulki todella vaivattomasti. Voisi jopa sanoa, että kaikki tapahtui kuin luonnostaan ja teimme kaukalossa niitä juttuja, mitä olimme sopineet ja mitä olimme treeneissä harjoitelleet” arvioi Eddie.

”Kahden ketjun peli oli hyvin uomissaan, vaikka vastus olikin heikompi, ja heidän syöttöpelinsä oli hyvällä mallilla. Kolmas ketju haki pitkään askelmerkkejä, mutta onneksi toisen pelin loppupuolella alkoi myös kolmas ketju saada vähän ajatusta peliin, vaikka tehot jäikin uupumaan pääosin huonon viimeistelyn vuoksi. Lisäksi puolustajien halukkuus ja taito ampua tuo lisäpelotteen peliimme” jatkoi Pete.

Muista pelaajista kommentit nyhdettiin vielä Mika L:lta ja Karilta:

”Isossa kuvassa on menty huimasti eteenpäin aikaisemmasta. Ennen me olemme olleet yksilöinä kentällä ja henkilökohtaisten suoritusten varassa. Nyt me pelasimme joukkueena ja tulos oli sen mukaista. Lisäksi on pakko korostaa sen merkitystä, että olemme pelanneet jo kesästä asti vakioketjuilla, joten olemme pikkuhiljaa alkaneet oppia tuntemaan ketjukaverit paremmin” totesi Mika.

”Hitosti jännitti kyllä sarjapeli ja kyllähän pallo vähän pomppikin. Eka maali oli huonoa tuuria, mutta toinen maali olisi kyllä pitänyt torjua pois. Onneksi sain sen perään heti pari hyvää torjuntaa ja pääsin viimein peliin sisään. Eihän tämä mikään helppo matsi ollut, koska tilanteita tuli tosi harvakseltaan. Kolmannessa erässä kuitenkin pääsin jo ”oikeasti torjumaan” kun vastustaja sai pienimutoista mylläkkää välillä aikaiseksi. Korvien välille tämä voitto oli tosi tärkeä, edellisestä voitetusta sarjapelistä on kuitenkin mulla mennyt jo melkein puolitoista vuotta!” päätti Boxia vastaan maalissa pelannut Kari pelaajahaastattelut.

Sarjataulukko on päivitetty ja hyvältä näyttää juuri nyt

Ensimmäisten otteluiden perusteella voinee olettaa että lohkon ennakkosuosikit ovat HC Löyly ja FC KontU. HC Löyly osoitti vahvuutensa voittamalla selvästi numeroin 7-3 AC Juhen, joka puolestaan oli aiemmin murskannut AskU II:n lukemin 12-2. FC KontU puolestaan paukutti 12 maalia Punishersia vastaan. Kontu ja Löyly kohtasivat keskinäisessä ottelussa joka päättyi pistejakoon lukemin 2-2.

Edellämainittujen joukkueiden kovimmat haastajat lohkossa lienevät AC Juhe, Erä II, Punishers ja tietenkin PSS IV Fonzie. Keskikastin täydentää KGP. Sarjapaikan säilyttämisestä kisaavat 1. turnauksen esitysten perustella AC HaKi Rollers, Box ja AskU II.

PSS IV Fonzien kausi jatkuu legendaarisella Kokonhallin parketilla 25.10. aamupäivän otteluilla. Tervetuloa lehtereille!