Ennakko Fonzien V-divarikaudelle 2014-15

02.10.2014

Hyvä alku

PSS IV Fonzien valmistautuminen kauteen on ollut hyvin vaihteleva. Kesän jälkeen joukkue lähti liikkeelle intoa puhkuen ja treeneissä oli poikkeuksetta lähes 95 % väestä paikalla. Hetken aikaa oltiin huolissamme, onko joukkueen rosteri jo liian laaja, kun treeni toisensa jälkeen pelattiin lähes kahdellakymmenellä pelaajalla!

Heikompi kausi

Suomen Cupin tienoilla karumpi totuus tuli ilmi. Cupin viimeinen peli pelattiin käytännössä 9 pelaajalla, joten voimme varmasti todeta, että rosterimme ei ole liian laaja. Toisaalta huomionarvoista on, että paikallaolijat tsemppasivat hienosti turnauksen loppuun saakka.

Kauteen valmistautumista ovat haitanneet monet loukkaantumiset ja valitettavat sairauskierteet. Lisäksi positiivisemmat asiat perheenlisäysten muodossa ovat vähentäneet treeniaktiivisuutta. Oma vaikutuksensa on myös ollut valmentajamme Makén pidemmällä poissaololla, minkä vuoksi pelikirja ei vielä ole kaikille selvä.

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita

Makén palatessa treeneihin on kaukaloon taas saatu uutta tekemisen meininkiä. Osallistuminen on ollut parempaa ja harjoittelun tasoa on saatu nostettua. Viimeisissä treeneissä on menty kovalla sykkeellä, joten pelitempo ja kovuus ovat nousseet oikealle tasolle. Valitettavasti tiistain treeneissä pienen Pääskytien salin betonitolpilla asetetut rajat tulivat vastaan, kun miehet ottivat toisistaan reilusti mittaa. Tiukassa olkapää olkapäätä vastaan -tilanteessa Kili menetti tasapainonsa juuri väärällä hetkellä ja treenit päättyivät tolppatörmäyksen vuoksi sairaalakeikkaan.

”Tilanne oli erittäin harmillinen, sillä mikäli kaukalon ja seinän välissä olisi ollut edes pieni turvaväli, onnettomuudelta olisi vältytty. Porvoon kaupungin linjaus harjoitteluvuorojen jaossa on kuitenkin tämä: täysimittaisissa halleissa harjoittelee puulaakiporukoita, joiden treeneissä on ajoittain alle 10 pelaajaa, mutta vastaavasti meillä pikkusaliin tungetaan 18-20 miestä, joiden pitäisi yrittää pelata kunnon pelejä!” harmittelee Karmanheimo.

”Vaarallisen näköisestä tilanteesta ei tullut murtumia ja onneksi lopulta selvittiin muutamalla tikillä. Valitettavasti Kimmolla jää ainakin seuraava turnaus väliin”, huokaa Karmanheimo helpottuneena.