M1: Lunta tupaan kotiavauksessa

30.09.2014

Blackbirds väänsi voiton viimeisessä erässä

Miesten Edustus avasi kautensa Auroralla lauantaina, kun vastaan asettui Mustarastaat Keravalta, aivan mahtavan, äänekkään sekä runsaslukuisen kotiyleisön edessä. Edustuksen joukkueessa pelaa monta uutta pelaajaa, jotka eivät vielä olleet kokeneet Auroran kotitaikaa ja he olivat aivan myytyjä ottelun tunnelmaan sekä yleisömäärään. Kiitoksia kaikille paikalle tulleille salibandyn ystäville !

Ottelun alussa vieraat näyttivät jo karkaavan helppoon voittoon, kun ajassa 06:46 he siirtyivät jo 0-3 johtoon. Ottelun alku olikin varsin vaikea kotijoukkueelle, mutta ajassa 15:35 halli repesi, kun Petteri Alavuotunki pääsi tälläämään kavennuksen Teemu Kantasen passista ja näin ensimmäiselle tauolle siirryttiin tilanteessa 1-3.

Toinen erä, kuten koko ottelu, oli varsinaista keskialueen taistelua, sillä torjuntoja ei maalivahdeille paljoa kertynyt. Hieman ennen erän puoliväliä Miro Anttila sai 2 min jäähyn työntämisestä ja sen vieraat käyttivät hyväkseen reilun minuutin ylivoiman jälkeen ja tilanteeksi jo 1-4. Anttila pääsi vielä kuittaamaan jäähynsä kahdesti, kun ajassa 36:15 hän kavensi ensin tilanteeksi 2-4 Kevin Nylundin syötöstä ja reilu minuutti tämän jälkeen tilanteeseen 3-4, ajassa 37:32 Gustav Erlandssonin esityöstä. Toiselle erätauolle siis mentiin lukemissa 3-4 ja kaikki oli vielä mahdollista, sillä molemmat olivat puolustaneet hyvin ja todella vaarallisille paikoille ei kumpikaan ollut päässyt.

Kolmannen erän alku oli edustukselle murheellinen, sillä 56 sekunnissa Mustarattaat olivat onnistuneet jo kahdesti. Olivat ajatukset tainneet jäädä pukukoppiin Divarin pitkällä 15 minuutin erätauolla. Kevin Nylund maalasi ajassa 42:26 PSS:n ottelun viimeisen maalin tilanteeseen 4-6 Gustav Erlandssonin mainiosta poikittaissyötöstä ja kun vieraat vielä onnistuivat vielä neljästi, porvoolaisten satsatessa hyökkämiseen, niin ottelun, turhankin rumat, loppulukemat olivat 4-10 (1-3,2-1,1-6).

Blackbirdsin kaikki kaikessa olivat tietenkin kokeneet ja kenties Divarin paras kaksikko Mikko Piippo (1+4) sekä Jyri Laine (4+0). He käyttävät hyvällä prosentilla kaikki tilanteensa hyväkseen ja saivatkin täysin ansaitusti K-Raudan kulta- sekä hopeamitalit. Pronssimitali jaettiin Miro Anttilalle.

Kauden kahdessa ottelussa on kolmas erä ollut liikaa, muuten hyvin pelanneelle Edustusjoukkueelle, mutta valoa on näkyvissä tunnelin päässä, kun uusittu pelitapa tulee tutummaksi ja nyt jo erinomaisesti ykköskentässä vajaat kaksi erää pelannut Gustav Erlandsson oppii todellisina pelimiehiksi tiedettyjen Miro Anttilan sekä Kevin Nylundin pelitavat. Joukkueeseen on liittynyt myös Petri Mäki, joka palaa Porvooseen Loviisan liigaotteluiden jälkeen ja hän ei tunnetusti jätä ketään kylmäksi.

PSS Miesten Edustus kiittää mahtavaa yleisöä ja toivottaa taas tervetulleeksi, kun joukkue seuraavan kerran pelaa kotihallissaan 12.10, jolloin vastassa Steelers.