Hyviä otteita treenipelissä

29.08.2014

PSS IV Fonzie jatkoi kauteen valmistautumista treenipelillä PSS II:a vastaan. Karvaasta tappiosta huolimatta esitys oli lupaava ja ottelu osoittautui erittäin hyödylliseksi molemmille joukkueille.

Alusta asti oli selvää, että otteluun lähdetään tosissaan, vaikka kokoonpanoon jouduttiinkin tekemään pientä hienosäätöä aivan startin alla. Fonzien valmistautuminen oli ollut huolellista ja ennakkoon vahvemmaksi tiedettyä vastustajaa ei haluttu päästää yllättämään.

1. erä pelattiin tasaisissa ja tarkoissa merkeissä. Vastustajaa ei päästetty helpolla maalintekopaikkoihin ja maalissa ottelun aloittanut Jani koppaili loput vedot eleettömästi. Hieman yllättäen parhaat maalipaikat siunaantuivatkin lopulta Fonzielle ja muutaman yrityksen jälkeen juuri kakkosjoukkueesta Fonzien riveihin siirtynyt Lauri Itkonen viimeisteli johtolukemat 1. erän päätteeksi 1-0:aan Paten syötöstä.

2. erään lähdettiin samoilla sävelillä kuin ensimmäiseen. Oman pään pelaaminen pidettiin tiiviinä ja pallokontrollin säilyttämiseksi ei puskettu suin päin ylös, vaan tarvittaessa pallo palautettiin takaisin alas ja tilanteen rakentaminen aloitettiin puhtaalta pöydältä. Erän puolivälissä maaliin astellut Tero jatkoi siitä mihin Jani jäi ja piti maalinsa puhtaana erän loppuun saakka. Ilmeet vastustajan vaihtoaitiossa alkoivat kiristyä hieman, kun Chiefen vei Kimin syötöstä Fonzien jo kahden maalin johtoon.

3. erässä kakkosjoukkue nosti odotetusti kierroksia ja alkoi panostaa pallon liikutteluun enemmän. Lisäksi vedot alkoivat pikkuhiljaa suuntautua paremmin maalia kohti, minkä seurauksena kakkosjoukkue nousikin nopeasti tekemällä viisi maalia rinnalle ja ohi. Fonzie ei kuitenkaan luovuttanut, vaan pelissä tsempattiin loppuun asti; kirsikkana kakun päälle nähtiin vielä Laurin toinen maali Mika L:n syötöstä. Näinollen loppunumerot olivat 3-5.

Joukkueen varakapteeni Pete kommentoi peliä seuraavasti: "Matsi oli kyllä lupauksia antava. Omassa päässä oltiin riittävän aggressiivisia noin puoli peliä ja silloin ei vastustajalla juuri paikkoja ollut. Loppua kohden näin sentterin roolista katsottuna tontti oli liian iso ennättää nopeisiin vastustajiin iholle. Ennalta kovempaa vastaan sumppu toimii. Itse koen aina ongelmallisiksi vastustajat, jotka sumputtaa ja tätä varmaan on vitosessa meitäkin vastaan luvassa."

Tulevaksi kaudeksi kapteeniksi nimitetty Eddie allekirjoitti Peten lausunnon: "Treenipeli sujui todella positiivisesti. Kuten Pete mainitsee niin ketjuja ei pahemmin päästy testaamaan, joten niistä ei kannata syvällisemmin ottaa kantaa. En ehkä myöskään vetäisi kovasti johtopäätöksiä pelillisistä asioista, vaan tyytyisin toteamaan että yleisilme oli todella hyvä ja suunta on oikea."

Illan ottelussa peluutuksesta vastannut Mika tuumi ottelusta seuraavaa: "Hieno ilme joukkueella ja hieno peli kokonaisuutena. Lisäksi täytyy vielä mainita, että Jarkon esitys pakkiparinani eilen oli todella vakuuttavaa!"

Nähdyn ja koetun perusteella uuteen kauteen voidaan siis lähteä toiveikkaina. Ensi viikon harjoituksissa aletaan nostaa tasoa ja tempoa, jotta saadaan kuntoa ja jaksamista matseihin lisää. Viikonloppuna odottaviin Suomen Cupin otteluihin lähdetään haastajina ja ilman paineita, joten luvassa on mielenkiintoinen viikko!

Fonzien ottelut Suomen Cupissa 6.9. pelataan Myllypurossa seuraavasti:

klo 12.00 S.S. Storm - PSS IV Fonzie
klo 14.00 PSS IV Fonzie - HNMKY