Here we go again

26.08.2014

M2 aloittanut fyysisesti

Miesten kakkosjengi on treenannut ensimmäisen kuukauden kimpassa kesän omatoimisen jakson jälkeen ja vauhti, niin lenkkipoluilla kuin salissa, on ollut todella kovaa. Fysiikkapuoleen onkin kiinnitetty täksi kaudeksi enemmän huomiota ja ukkojen omatoiminen jakso kesällä on selvästi sujunut hyvin ja tuottanut haluttua tulosta. Rosterin ollessa kuitenkin edelleen "hieman" kapeahko on samalla pyritty saamaan hyvä tasapaino myös palauttaviin ja lihashuollollisiin harjoituksiin jotta viime kauden kaltaisesta loukkaantumisherkkyydestä päästäisin edes osittain eroon.

Pelitapaan pientä viilausta

Joukkueen valmennuksesta vastaa tälläkin kaudella Toni Ranta, joka on kesän aikana hieman viilannut pelikirjaansa edellisen kauden oppien perusteella. "Viime kaudella nähtiin väläyksiä siitä miten aktiivinen,kurinalainen ja taisteleva joukkue tämä on ja niitä asioita pyritään tälle kaudelle tuomaan vielä lisää ja useammin näkyville. Pelinopeutta ja ennen kaikkea aktiivisuutta tullaan lisäämään ja viemään peliä sille tasolle mihin nämä jätkät oikeasti pystyvät", Ranta kertoo suunnitelmistaan. Harjoituksissa uudistunut aktiivisempi pelitapa onkin otettu pelaajien keskuudessa hyvin vastaan.

Runko säilyi

Joukkueen runko on säilynyt jo useamman vuoden varsin samanlaisena ja tälle kaudelle mukaan on toistaiseksi tullut uusia pelimiehiä vähänlaisesti. Joukkue sai kuitenkin erittäin tervetulleen vahvistuksen maalivahtiosastolleen kun Porvoolaisen salibandyväen hyvin tuntema Risto "ROISTO" Kaunismaa palasi tolppien väliin ja liittyi vahvuuteen. Muutamaa kenttäpelaajaa vielä ryhmään kaipaillaan mutta niidenkin tulee olla joukkueelle selviä vahvistuksia. Pieni perusrunko ei kuitenkaan tule kauden aikana varmasti muodostumaan ongelmaksi sillä yhteistyö seuran A-ja B-poikien kanssa on alkanut varsin hyvin. Peliaikaa junioreille on siis varmasti kauden aikana miesten peleihin tarjolla.

Kausi alkaa 5.10

Miesten III-divari starttaa 5.10 Sipoossa ja silloin avausottelussa vastaan asettuu ÅIF II. Joukkueet kohtaavat jo ennen kauden alkua kertaalleen Porvoossa harjoitusottelun merkeissä joten ottelusta ei varmasti latausta tule puuttumaan.

-M2 tiedotus-