M1 : Sarjaohjelma sekä ennakko

16.08.2014

M1 : Divarin otteluohjelma julkaistu

Miesten edustuksen otteluohjelma on julkaistu ja luettavissa joukkueen sivuilta. Merkitse jo nyt ajankohdat kalenteriisi ja saavu kannustamaan edustus voittoihin.

OTTELUOHJELMA

Sarja aloitetaan vieraspelillä, ennakkoon todella taitavaa sekä laadukasta, M-Teamiä vastaan lauantaina 20.09.2014 Ruskeasuolla. Sarjan aloitus ei siis ole helpoin mahdollinen, mutta toisaalta se tuo extra latausta tapahtumaan ja pelistä tulee varmasti viihdyttävä.

Kotiotteluiden avaus, salibandypyhättö Auroralla, on reilun viikon päästä edellisestä, kun sunnuntaina 28.09.2014 klo 18:30 vieraaksi saapuu Blackbirds Keravalta. Vieraiden kauteen valmistautumista on hieman häirinnyt heidän hallitilanteensa, jonka he ovat nyt ratkaisseet pelaamalla kaikki kotiottelunsa naapurikunnassa Nikkilän Monitoimihallissa.

Runkosarjan viimeinen peli pelataan vieraissa lauantaina 07.03.2015 Turussa Leaf-Areenalla SBS Maskun vieraana.

Tulevan kauden Divariin lähtevät sarjanousijoina SBS Masku, Limingan Niittomiehet sekä Erä Akatemia.

SARJAJÄRJESTELMÄ

Divarin sarjajärjestelmä muuttuu tulevalle kaudelle siten, että sarjassa pelataan runkosarjan päätteeksi pudotuspelit. Divarissa pelaa kaikkiaan 14 joukkuetta, jotka kohtaavat kahdesti eli jokaiselle joukkueelle tulee 26 ottelua. Runkosarjan jälkeen joukkueet sijoilla 1-8 jatkavat pudotupeleihin ja sarjan hännillä olevat joukkueet sijoilla 12-14 putoavat 2. Divisioonaan.

Divarin kausi huipentuu finaalipeleihin, joiden voittaja nousee Salibandyliigaan ja hävinnyt jatkaa kauttaan vielä liigakarsinnoissa.

ENNAKKO

Suurimpina suosikkeina kauteen, monien ennakkoarvailujen pohjalta ovat, SB Vaasa, M-Team sekä Blue Fox. Porvoolaisittain mukavan lisämausteen tuo Loviisa, joka pelaa tulevalla kaudella Divarissa, joten pääsemme nauttimaan mahtavista ”paikallispelien” hurmasta ÅIF pelien lisäksi.

Sarja on sanalla sanoen raaka, sillä Divarin kolme viimeistä joukkuetta putoavat suoraan 2. Divisioonaan, vaikka sieltä ei välttämättä löydy edes joukkueita, jotka haluaisivat nousta Divariin lisäkustannusten sekä matkojen vuoksi. Tämä voi aiheuttaa sarjapaikasta luopumisia sekä sarjapaikan edustusoikeuksien siirtoja.

Divari oli jo viime kaudella äärimmäisen tasainen ja tämän vuoden pudotuspeli muutos tuo siihen selkeästi lisäväriä ja vähentää merkityksettömien otteluiden määrää kauden jälkipuoliskolla. Jokainen saavutettu piste tulee olemaan äärimmäisen tärkeä kaikille joukkueille sarjan edetessä.

VALMISTAUTUMINEN

Miesten edustuksessa on toteutumassa ns nuorennusleikkaus, kun kokeneempia pelaajia on siirtymässä sivuun tai ainakin pitämään välivuotta. Toivottavasti pieni hengähdystauko tekee hyvää ja pian kaukalossa nähdään entistä motivoituneimpia sekä nälkäisempiä pelaajia. Molemmat latvialaisvahvistukset siirtyivät, viime kauden erinomaisten näyttöjen myötä, Salibandyliigaan. Tosin, eri paikkakunnille. Porvoon Salibandyseurassa on aina uskottu omaan juniorituotantoon ja nämä toteutuneet muutokset edustusjoukkueessa, tarjoavat jälleen mahdollisuuden näyttää sekä ylittää kykynsä. Tästähän salibandyssä on kyse. Edustuksen rungon tulevat muodostamaan mainiosti juniorisarjoissa menestyneet -95 syntyneet nuoret, joista valtaosa on tällä hetkellä tosin valtion palveluksessa eli armeijassa. Tämä on kieltämättä haitannut joukkueen valmistautumista, kun harjoituksia on jouduttu viemään läpi pienemmällä ryhmällä ja viisikkopeliä ei juuri olla päästy harjoittelemaan. Kiitoksia kaikille harjoituksissa läsnä olleille pelaajille, että ymmärrystä ja kärsivällisyyttä on riittänyt. Tilanne on kuitenkin parantumassa ja kohta mennään jo täysillä.

Uutena päävalmentajana on aloittanut Teemu Kalinainen, jolla on apunaan Junnu Karesola. He ovatkin tehneet erinomaista työtä heti ensimmäisestä päivästä lähtien ja joukkueen pelitapa tulee päivittymään sekä muuttumaan entistä aktiivisemmaksi. Tämä muutos on varmasti pelaajille sekä yleisölle mieleinen.

Uusia pelaajia on kiinnitetty muutama ja 2-4 täsmähankinnasta käydään edelleen neuvotteluja. Teemme pelaajaesittelyt tuonnempana, mutta jo nyt voidaan sanoa, että jalkeille saadaan liikkuva, teknisesti taitava ryhmä, jonka esityksiä tulee olemaan ilo seurata kauden aikana.

Koko Divarin sarjaohjelma on luettavissa tästä linkistä.

TERVETULOA AURORALLE !