Fonzie voitti golfmestaruuden

10.08.2014

Sählyjoukkueiden epävirallinen mestaruus saatiin tuotua kotiin Porvoon Salibandyseuralle.

Lauantaina 9.8.2014 vietettiin Sea Golf Rönnäsissä mukava golfpäivä. Ohjelmassa oli golfkilpailu sekä golfiin tutustumista aloittelijoille. Tiedotusosasto tapasi Veli-Matti Tammisen joka osallistui golftutustumiseen. "Veltsu" kertoi tutustumisen olleen mielenkiintoista, opeteltiin lyönnin alkeet ja harjoiteltiin ensin jonka jälkeen siirryttiin kentälle ja sai pelata golfia kentällä. SeaGolfilla oli myös mielenkiintoinen aloitustarjous, täytyy vielä miettiä josko tämä olisi minulle sopiva harrastus. Veltsu oli silminnähden tyytyväinen päivän antiin.

Itse golfkilpailu sujui hyvässä hengessä. Vaikka PSS IV, Fonzien joukkuetta edustaneet Joel Kotamäki (HCP 26,0) ja Mikael Karmanheimo (11,8) olivat tällä kertaa ylivoimaisia, jännitystä pidettiin yllä pienellä sivuvedonlönnillä jokaisen erän (3x 9 reikää) osalta. Parivaljakko jyräsi silti läpi jokaisen erän kelpo tuloksilla. Ensimmäinen erä oli Scramble (1/4HCP), jonka suorittivat 31 (par 34) lyönnillä ja nettotuloksella -7. Toinen osa oli bestball (1/1 HCP) jonka he pelasivat -3. Lopuksi kruununa vielä Greensome (1/2HCP), jonka he pelasivat -5. Yhteistuloksella -15 parivaljakko otti selvän voiton.

Tänään oli mukava pelata, yhdistelmämme sopi täydellisesti. Joelin varmat avaukset pysyi ladulla, joten itse pääsin huitomaan täysiä. Kourallinen palloja kyllä hukkui, mutta Joel piti meitä pystyssä, silloin kun minä olin lepikössä. Pääsimme hyvin käyttämään toistemme vahvuuksia, kertoi voittajajoukkueesta Mikael Karmanheimo. Lisäksi haluan vielä kiittää Sea Golfin kenttää ja etenkin Kari Mattilaa joka tarjosi meille mahtavan golfelämyksen, päätti Mikael voittopuheensa.

image.jpgVoittajilla oli hymy herkässä kilpailun jälkeen.

Käytännössä tuotiin  kotiin kaksoisvoitto kun kakkoseksi tuli PSS M35, jota edusti Fonzien valmentaja Markku Nylén ja ex. Fonzielainen Johan Grönqvist. Alkukesästä parivaljakko otti PSS-mestaruuskilpailuista kaksoisvoiton, nyt joutuivat kuitenkin taipumaan uusille Mestareille.

Pääsimme ajoittain hyvin peliin kiinni ja eteenkin toisessa erässä olimme jonkin aikaa eräjohdossa, mutta Jolle&Mika tekivät kieltämättä muutaman huikean suorituksen, jolla saivat hieman selkärangan katkeamaan ... , vai liekö selkä ollut vain liian pahasti krampissa, virnuili Markku Nylén.