Lauantain vuoden 2014 kotiavaukseen vieraaksi Tapanilan Erä III

03.01.2014

naisten_salibandyliiga.jpgNaisten Salibandyliiga palaa lauantaina joulutauolta, kun PSS saa vieraakseen Tapanilan Erä III:n. Ottelu pelataan klo 17:00 alkaen Aurorahallilla.

PSS on tällä hetkellä sarjassa viidentenä ja vieraaksi saapuva ’Keppana’ puolestaan seitsemäntenä neljä pistettä kotijoukkueen takana. Sarja on edellisen parin kuukauden aikana ollut rikkonainen, kun ensin joukkueet huilasivat useamman viikon naisten MM-kilpailujen aikana, jonka jälkeen palattiin tauolta yhden ottelun ajaksi ennen reilun parin viikon joulutaukoa. Kotijoukkue tosin sulatteli kinkkuja jo viime sunnuntaina Suomen Cupin välierässä Tampereella häviten hallitsevalle mestarille Classicille tiukkojen vaiheiden jälkeen lukemin 7-4 (1-2,3-2,3-0).

Erällä on alla joulukuun pelistä tappio kärkijoukkue SB-Prolle lukemin 11-2 ja marraskuun loppupuolelta tappio sarjaneloselle Happeelle 7-2. Tätä ennen joukkue voitti M-Teamin numeroin 7-5. Erä III on pelannut kaikki edelliset ottelut kotikentällään ja pelaa vieraskentällä ensimmäisen kerran lähes kahteen kuukauteen.

PSS hävisi siis Cupissa Classicille sunnuntaina. Tätä ennen joukkue pelasi Joulun alla kotonaan häviten juuri pudotuspeli viivan yläpuolella olevalle NST:lle lukemin 6-3.  Marraskuun lopulla joukkue voitti yläpuolellaan olevan Happeen niin ikään kotikentällä 4-3 ja hävisi sarjakärki SB-Prolle vieraissa rumasti 10-2.

Tauon jälkeen tilastoista ei suuria johtopäätöksiä kuitenkaan voi vetää, vaan yleensä vahvoilla on se joukkue joka saa nopeammin pelirytmistä kiinni.

era_mainos.jpg

Erän hyökkäyksessä suuressa roolissa ovat olleet tutut kokeneet nimet Tuuli Huuskosen, Anna Ylikojolan ja Marika Salmisen johdolla. Tuo kolmikko on tehnyt lähes puolet joukkueensa maaleista alkukaudella. Puolustusta johtaa varmoin ottein nuoret Hillevi Arkkila ja Nea Korhonen.

PSS:n puolelta hyökkäystä johtaa kapteeni Henna Uljua, jota hyvin ovat säestäneet nuoret Ella Holmberg, Linda Törnqvist ja Noona Björkman. Puolustuksen liiderin Annina Meron siirryttyä Sveitsiin joulutauon aikana, on jo aiemmin isoja minuutteja pelanneille nuorille Hilma Haakanalle, Kristiina Järviselle ja Iina Siirilälle luvassa vielä entistä isompaa vastuuta.

PSS on viime aikoina kärsinyt sairasteluista, joten kokoonpano oli jo Cupin pelissä kapea. Meron ja pitkäaikaispotilaiden Roosa Laihon, Olivia Kortelaisen ja Jasmin Sandvikin lisäksi sivussa ovat varmasti ainakin hyökkääjät Janica Ignatius, Kaisa Simola ja Daniela Westerlund. Classic-ottelussa loukkaantuneen Isa Björkelin pelaaminen on niin ikään epävarmaa.

Tervetuloa seuraamaan vuoden 2014 kotiavausta Aurorahallille lauantaina 4.1. klo 17:00 alkaen.

Sarjataulukko ja tilastot

Erän ennakko

28.04.2022Kiitos Kode!
27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään